underrubriker

lördag 1 oktober 2016

Skattkarta för Oktober 2016, Drömkarta, Aarrekartta, Vision Board

Här kommer månadens skattkarta. Temat är nog 1-års kalas. Fick lite angst då jag såg månadens karta. Hur skall jag kunna leva upp till den och ett sådant kalas? Jag älskar kalas och att fixa och laga fint. Att baka en kaka som passar vår prinsessa blir en utmaning. Det har visat sej att hon är känslig för ägg. Två gånger har hon ätit ägg och båda gånger har hon spytt ordentligt efteråt. Ena gången i bilstolen och andra gången i vagnen. Vi tar inte risken att förstöra hennes födelsedag med att prova på ägg igen. Då syftar jag på att de flesta tårtbottenresept innehåller ägg. Jag vill inte heller att hon ännu äter socker. Vi försöker hålla sockret borta så länge det går, utan att hon själv känner sej orättvist behandlad. Hon kommer att hinna äta socker rästen av sitt liv. Nu får hon istället lära sej att känna de riktiga smakerna utan att allt gjorts sött med socker, och kanske hon i framtiden inte behöver så mycket socker pga av det? Här kommer den här månadens skattkarta. Lägger senare bilder och kanske resept på den ägg och sockerfria kakan jag bakat ihop. Oktober, here we come <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar