underrubriker

onsdag 10 februari 2016

Onsdagar!

På onsdagen är det mammajumpa och efter det bebitreffis. Idag var pappa hemma så jag kunde gå på jumpan utan bebin. Min nacke, rygg och armarna är väldigt stela, jumpan gör sååå gott. Efter förra onsdagsjumpan hade jag muskelvärk i några dagar, puh! Dålig kondis eller så mycket ovant bebikonk? Under jumppan påminns vi också om knipövningarna, i nästan varje rörelse skall det samtidigt knipas, int så lätt alla gånger. Visste inte att jag också behövde göra dem då det blev kejsarsnittsfödsel. Men joo, efter att jag nös första gången och inte kunde hålla tätt så insåg jag ju att det gäller mej också, crap! Jobbigt att komma ihåg! Minns ju alltid nån minut efter att jag nyst, annars blir det nog ganska lite knipet. En på jumppan meddelade att hon har ont i knipmuskeln, läraren påminde oss om att inte knipa för mycket! Att knipmuskeln också kan bli överansträngd. Visst är jag lite avis på den tjejen! Så nu önskar jag att mitt sporadiska knipande och tiden reparerar dethär dilemmat, tror inte risken för att min knipmuskel blir överansträngd finns /O:
Efter jumpan åkte jag hem efter bebin och så gick vi på bebitreffisen. Det var första gången vår fyramånader gamla W lekte med en anna liten bebis. Där låg dom sida vid sida och tittade glatt på varandra. W tog ett stadigt grepp om den andra bebis arm och så lyfte hon benen så att hon svängde emot den andra. Den andra var lite mindre så hon låg mer stilla, men hon följde noga med hur W svängde hit och dit med benen. Och sen plötsligt blev det gråt och skrik, fick hjälp med mjölkvärming. Mjölken funkade inte men så slocknade W som ett ljus och vi åkte hem. Nu ligger hon där nöjd och sovande i bilstolen med halaren på. Hon vaknar om man tar bort halaren, i bilstolen ryms somtur bara den tunna vindtäta halaren så hon blir inte för varm. Bilstolen har ett eget täcke också som lättare går att ta bort. Bebivardag.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar